همسرآزاری و کودک‌آزاری در صدر تماس‌های اورژانس اجتماعی بهار
همسرآزاری و کودک‌آزاری در صدر تماس‌های اورژانس اجتماعی بهار
طی مراسمی به مناسبت هفته بهزیستی نخستین مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی شهرستان بهار با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

رئیس اداره بهزیستی بهار در حاشیه افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این مرکز به عنوان نخستین مرکز مشاوره تخصصی روان درمانی و روانشناختی شهرستان بهار و سی‌اُمین مرکز سطح استان همدان بوده که در ذیل مجموعه معاونت پیشگیری و دفتر مشاوره بهزیستی  استان در حال فعالیت بوده و قرار است خدمات مختلفی را در زمینه مشاوره روان درمانی، روان شناختی، آزمون روانبخشی و طرح های پیشگیری از برخی اختلالات در روان و طلاق و آموزش و مشاوره خانوادگی ارائه بدهد.
محمد قادری‌احسان‌پور خاطرنشان کرد: این مرکز مشاوره در بخش های مختلف درمان اختلالات روانشناختی از جمله  اضطراب، وسواس، مشاوره های کودک و نوجوانان، مشاوره  پیش از ازدواج و زوج درمانی از امروز خدمات رسانی خود را آغاز می‌کند.
وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی شهرستان ۸۶۴ مورد تماس برقرار شده که بیشترین تماس ها در رابطه با همسرآزاری و کودک‌آزاری بوده است.قادری‌احسان‌پور بیان کرد: اورژانس  اجتماعی ۱۲۳ در مواردی چون خودکشی، همسرآزاری ،کودک آزاری، سالمندآزاری، دختران فراری، کودکان کار و خیابانی، آزارجنسی و اعتیاد به صورت رایگان امدادرسانی می‌کند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ نفر از برنامه‌های آموزشی و مشاوره و مهارت بهزیستی شهرستان استـفاده کرده‌اند، گفت: طی مدت فوق ۹۰۰ مورد غربالگری از بدو تولد، ۲۵۰۰ مورد غربالگری شنوایی کودکان و ۳۴۰۰  نفر غربالگری بینایی کودکان و ۳۴۰۰ نفر غربالگری معلولیت در شهرستان توسط بهزیستی انجام شده است.