مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار ک
مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار ک
یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌های روانشناسی دنیا که روابط عاطفی را به شکلی مؤثر دگرگون می‌کند! کتاب "مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن" اثر پرفروش استیو هاروی است کە به زنان بسیاری در جهان کمک کرده تا شناخت خوبی از مردان پیدا کنند و مشکلات رابطه خود با آن‌ها را برطرف نمایند.

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌های روانشناسی دنیا که روابط عاطفی را به شکلی مؤثر دگرگون می‌کند! کتاب “مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن” اثر پرفروش استیو هاروی است کە به زنان بسیاری در جهان کمک کرده تا شناخت خوبی از مردان پیدا کنند و مشکلات رابطه خود با آن‌ها را برطرف نمایند.

استیو هاروی (Steve Harvey) در این کتاب به زنانی که در آستانه‌ی ورود به رابطه‌ عاطفی جدیدی هستند و یا می‌خواهند روابط فعلی خود را بهبود بخشند، کمک چشمگیری می‌کند.

شاید در این مورد کتاب‌های بسیاری به بازار آمده که همگی یک شعار می‌دهند که مرد و زن از نظر ذهنی، فکری و جسمی با یکدیگر متفاوت هستند، ولی این تفاوت، دلیل برتری یکی بر دیگری نیست.

کتاب “مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن” (Act Like a Lady, Think Like a Man) در قالب طنز نکات ظریفی را بیان می‌کند که خالی از لطف نیست و در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که باید یکدیگر را دوست داشته باشیم، ولی از این محبت زنجیر اسارت نسازیم.

همان‌گونه که از عنوان کتاب مشخص است، هاروی قصد دارد دید تازه‌ای به خانم‌ها بدهد تا بتوانند از دیدگاه یک مرد به مسائل بنگرند و البته رفتار زنانه خود را نیز فراموش نکنند.

وی ادعا می‌کند هر زنی قبل از عمیق‌ شدن رابطه باید به پنج سؤال مهم زیر پاسخ دهد. اهداف کوتاه‌مدت شما چیست؟ اهداف طولانی‌مدت شما چیست؟ دیدگاهش نسبت به روابط چیست؟ در مورد شما چه فکری می‌کند؟ نسبت به شما چه احساسی دارد؟

استیو هاروی آرزو دارد که زنان مانند یک مرد فکر کنند و مانند یک زن رفتار کنند. این آرزو برای هر زنی است که خواهان یک رابطه محکم است، اما نمی‌تواند بفهمد که چگونه به آن دست یابد؛ همان زنانی که قبلاً ازدواج کرده‌اند و سعی می‌کنند برای داشتن رابطه‌ای بهتر تلاش کنند.

برای فراموش کردن مطالبی که تاکنون درباره مردان آموخته‌اید، افسانه‌ها، بدعت‌ها، حرف‌هایی که مادرتان به شما گفته است، حرف‌هایی که دوستان خانم‌ به شما گفته‌اند، همه توصیه‌هایی که در مجلات خوانده‌اید و در تلویزیون دیده‌اید و اینجا فهمیده‌اید، در میان صفحات این کتاب، حرف‌هایی است که به شما بفهماند مردان واقعاً چه موجوداتی هستند.

آنچه مردان به آن امیدوار هستند این است که از زنانی که راجع به تاکتیک‌ها و ذهنیت ما اطلاعات، دانش و تجربه کافی ندارند، مشاوره بگیرید. هدف کتاب «مثل یک مرد فکر کن و مثل یک زن رفتار کن» این است که ذهنیت و باور شما را تغییر دهد.